Feeds RSS
Feeds RSS

Jumat, 16 November 2012

ucapan maaf


smua manusia pasti sering melakukan kesalahan...Mereka sering menganggap mudah setiap persoalandt perkara yang berlegar disekeliling mereka.Selagi aku jugag seorang manusia,maka aku juga salah seorang insan yang tidak menyadari kesilapanku yang umpama titik-titik hitam yang menggelapkan seketul daging suci dalam diri. 

Manusia itu,sering terlupa dan terleka.sejujurnya . .Aku tidak pernah menghitung,berapa banyak kesakitan yang aku berikan terhadap orang-orang yang ku sayang. Hinggalah,aku tiba-tiba terasa tersedak dengan perbuatan aku sendiri.

kita sering memohon maaf setelah melakukan kesalahan,dan dengan mudah kita mengganggap semua telah selesai , bukan???. Sebenaranya,ucapan itu adalah untuk diri sendiri,buat melegakan hati bahawa kita telah menjadi insan yang mulia dengan meminta maaf.lalu , Bagaimana dengan orang yang telah terguris hatinya????
Hmm ...

jangan sekali-kali menganggap bahwa ucapan maaf hanya dengan lafaz semata-mata. Tapi, ,mohonlah kemaafan dengan penuh ikhlas dan keinsafan..Bagi orang yang menjadi mangsa,janganlah telalu meletakkan harga yang mahal terhadap sebuah kemaafan kerana kita hanya orang biasa yang penuh kekurangan.:) yya emang sich , memafkan tuw jugag gugh mudah . N pazty jugag meninggalakan Luka !!:( tappi , alangkah baignya jika kita menjadi orang yang PEMAAF !!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar